CONFERÈNCIA SOBRE LA PRESÈNCIA INTERNACIONAL DEL CATALÀ

Andrew Frank Bradley, estudiant de doctorat de la universitat anglesa de Sheffiled, va impartir una conferència als alumnes de 4t d’ESO en què va explicar el seu interès personal per la llengua i cultura catalanes i com  universitats d’arreu del món, especialment a Europa i en concret  a països com la Gran Bretanya o Alemanya, ofereixen cursos de català de nivells diversos. També, des de  la perspectiva de la sociolingüística, va qüestionar alguns tòpics en relació al valor de les llengües i en  va destacar  la dimensió  cultural.

Prèviament l’investigador anglès havia estat treballant amb professors i alumnes de 4t d’ESO per recollir informació per al seu estudi sobre el tractament de determinats temes en els llibres i en les classes de llengua catalana d’aquest nivell acadèmic. L’àmbit del seu projecte abasta el Principat de Catalunya i València i explora qüestions relacionades amb la representació de la llengua, la literatura i els autors literaris i la identitat nacional.

Andrew 1