Sortida a Capçanes per visitar les pintures rupestres

El passat dimecres, dia 20, els alumnes de 4t d’ESO van realitzar una sortida a Capçanes per visitar els jaciments d’art rupestre que s’escampen per les seves valls.

Tot plegat va ser una barreja de natura i de cultura per conèixer en directe un conjunt d’art llevantí trobat fa poc i ben desconegut per bona part de nosaltres.
Aquest grup de pintures murals ens trasllada a la pintura llevantina que presenta trets comuns en tota la franja de la Mediterrània: es troba en abrics propers a les valls per on l’aigua  circulava a doll fa molts anys. Es tracta de pintures monocromes i naturalistes que presenten figures d’animals i éssers humans formant moltes vegades autèntiques escenes que ens expliquen coses. D’aquestes escenes la més rellevant i, segons els experts, única és la titulada la matança.
El dia i el grup, els nostres alumnes de 4t, va acompanyar. Vam gaudir, a més, del guiatge i les explicacions de dos monitors molt dinàmics, la Paula i l’Antoni.
La sortida va ser organitzada pel Departament de Ciències Socials i des d’aquest recomanem que us hi arribeu. Us sorprendrà.