Sortida HP Codewars 2016

El dissabte dia 5 de març del 2016, en Ferran González, Martí Aubanell i Andrei Buhai, alumnes del CFGM Sistemes Microinformàtics i Xarxes juntament amb la seva tutora Mireia Simon es van presentar al concurs HP Codewars 2016 a Sant Cugat del Vallès.
En aquesta concurs havien de resoldre una sèrie de problemes programant en C++ en el temps màxim de 3h. Tot i que no vam guanyar vam passar una jornada molt intensa plena de sorpreses.

IMG_20160305_172733

IMG_20160305_154137 IMG_20160305_172716
Mentre els alumnes estaven resolent els exercicis, els professorat vam tenir l’oportunitat d’assistir a una conferència a càrrec d’Arancha Ruiz (HeadHunter & Talentist) , la qual ens va exposar la importància d’utilitzar la programació com a assignatura transversal ja que serà tant rellevant com ho és ara aprendre anglès. Sobretot va incidir en ensenyar als nostres alumnes a pensar per a que cada un i una pugui desenvolupar les seves habilitats segons l’entorn on es trobi i també a motivar les nenes dins de les tecnologies, fent-lo s’hi més atractives. Trobareu més informació a #HijasDigitales.
A continuació un professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona ens va presentar una sèrie de recursos per a poder incloure dins del currículum del nostre alumnat nocions de programació de manera lúdica i divertida com Lego Brainstorm, Proves Castor, AppInventor, Scratch.
Finalment, es va fer un debat participatiu entre el professorat on es van plantejar temes clau com són: l’adaptació del currículum a les noves tecnologies, la formació del professorat, els recursos del centres educatius entre d’altres qüestions.
Després de fer una pausa pel dinar vam tenir l’oportunitat de visitar les instal·lacions de HP on vam veure les diferents impressores que s’utilitzen segons el tipus de material on s’ha d’imprimir.
La jornada va finalitzar al voltant de les 17:30h, tot i que estàvem molt cansats vam marxar amb la il·lusió de repetir-ho l’any vinent.