El professor del centre, Josep Cid, premiat per Omnium Ebre

Sambori 2016-715032Josep S. Cid guanya el segon premi Neus Gràcia

Josep S. Cid, professor de llengua i literatura catalanes de l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre ha estat el guanyador del premi Neus Gràcia 2016 atorgat per Òmnium Ebre. El jurat del premi ha destacat la seva tasca docent així com la seva àmplia trajectòria en els àmbits de la recerca sobre literatura ebrenca, l’associacionisme cultural i el compromís polític. El guardonat és autor de diversos llibres i assajos, ha estat guanyador del premi Recercat i va ser director dels Serveis Territorials de Cultura i alcalde de Riba-roja d’Ebre.

En el seu discurs, Cid ha posat en valor la tasca dels ensenyants en tant que referents, juntament amb els pares, del jovent. El guardonat ha destacat com a principal aportació dels docents la transmissió de valors als infants i joves en el procés de formació de les seves ànimes i esperits. El premi rep el nom de l’activista de la llengua catalana vinculada als primers anys d’Òmnium a Tortosa, Neus Gràcia, la glossa de la qual va anar a càrrec de la seva neta Neus Rodés. Jordi Robles, besnét de Neus Gràcia va ser l’encarregat de lliurar el premi.

L’acte es va emmarcar en la cerimònia de lliurament dels premis Sambori i Especials d’Òmnium Ebre que es va celebrar en aquesta ocasió a l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre el dissabte 2 d’abril. Un total de 36 escoles i instituts han participat en el premi Sambori d’enguany i tres dels quatre centres d’educació especial de les Terres de l’Ebre ho han fet als Especials d’Omnium Ebre.

Els treballs guardonats en ambdós certàmens han estat publicats en un llibret anomenat Tastets que ha sigut lliurat als guanyadors, a les famílies i a tots els assistents. Tastets s’edita en col·laboració entre Òmnium Ebre i el Centre de Normalització de les Terres de l’Ebre amb el suport dels Serveis Territorials del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La cerimònia es va cloure amb una actuació d’alumnes de dansa de l’Escola Municipal de Música i Dansa de Móra d’Ebre.

Foto: Josep S. Cid rep el premi Neus Gràcia de mans de Jordi Robles en presència de Josep F. Moragrega, president d’Òmnium Ebre.